fredag 23. april 2010

Brooklyn Heights

Brooklyn Heights, populært bo område på sør siden av Brooklyn Bridge. Et typisk old fashion "Town House", eller 3 etasjer enebolig i rekke her, koster ca 20-30 MNOK.... sier litt.
Klassiske branntrapper, er på alle lavere bygg.

Montague Street

Brooklyn Heights promenade med utsikt mot Manhattan. Det var egentlig i dette området vi tenkte å bo, men så ramlet vi over Fulton St Manhattan og ting ble som de ble. Heldigvis er det bare en kort T bane tur under elva så vi får i pose og sekk.
Her var det fabelaktig å sitte, nyte utsikten og inntrykkene av skyskraperne på avstand. Den som stod her 9/11 måtte ha litt av en opplevelse.
Lokas godbit.... mm! Dedikeres mine gamle kompiser Langvik og Bakos, og ikke minst TOMMY:)
Jeg sa jo at jeg skulle jobbe mens jeg va ri NY.... (pizza bud)
Nydelig pizza!
Så ramlet vi over leketøysmuseet, inkl grunnleggeren selv, Marlene. ET rom i en gammel kirkebyggning inkl guiding. Vi var de eneste der så det ble ganske kult. Anbefales, men ha god tid.
Gutta fikk leke, det satte de pris på.
OG... tro det eller ei, jeg som hater spill, måtte pent sitte ned å ta et slag sjakk med Marlene... det var faktisk ganske kult. Hun var kjempe hyggelig og gav oss mange nye tips på veien som nå står på liste over "to do" ting i Brooklyn. Etter min innsats.. er jeg ikke helt sikker på om hun trodde på at regjerende verdensmester i sjakk.... faktisk er norsk.

Kaffe og Muffins... må til!

Endelig helg...... eller....det har det forsåvidt vært lenge:)!
JLP


1 kommentar:

  1. Endelig helg her også, ser ut til å bli en solfylt en også, så her gjelder det å komme seg ut og nyte! Siste helga før vi får far i huset hjem fra Hellas - hvis han ikke blir aksefast... Vi begynner å savne ham litt nå og gleder oss til å få ham hjem. God helg fra oss på Ola Narr!

    SvarSlett